Velké společnosti se předhánějí v environmentálních tvrzeních, kterými se snaží přesvědčit zákazníky, že to s ochranou životního prostředí a klimatu zvlášť myslí opravdu vážně. Tomu ale mnohdy neodpovídá realita, jež usvědčuje korporace z lakování sama sebe na zeleno. Typickým příkladem greenwashingu jsou plastové hračky, které podnikatelé nabízejí „zdarma“ k nákupu a které znečišťují úplně zbytečně planetu. Zajímavé je, že mnohé firmy si nelogičnost svého počínání začaly uvědomovat a od vytváření plastových „krámů“ upouštějí.
Jedním z příkladů je třeba Happy Meal od Mc Donald’s, jehož součástí bývala po léta právě plastová hračka. Na webu této společnosti se dočteme:
V tiskové zprávě se k uvádělo:
Další hamburgerový gigant, Burger King, se odhodlal k podobným činům:
Burger King stopped its decades-old tradition of giving out plastic toys with kid’s meals, after a campaign from two young sisters concerned about the ocean. Fer Machado, Burger King’s global chief marketing officer, announced the news on Wednesday. Burger King says it will save 320 tonnes of plastic a year.
Příspěvek na Twitteru vypadal takto:
Ano, podobně by se měly zachovat všechny společnosti, které tvrdí, že jsou společensky odpovědné a záleží jim na životním prostředí a na zdraví lidí a zvířat, jinak se jedná o čistý greenwashing, který navíc mate hlavy dětem, na které marketing spojený s plastovými hračkami „zdarma“ cílí především.