Ze změny klimatu stalo společenské téma jdoucí ruku v ruce se snahou firem nabízet zákazníkům výrobky a služby, které berou ohled na životní prostředí. Protože jsou environmentální otázky pro spotřebitele důležité a na jejich základě činí svá rozhodnutí, stává se, že podnikatelé svá tvrzení o uhlíkové stopě a dopadech na přírodu přehánějí a tím se dostávají do roviny klamání spotřebitelů a nekalé soutěže. Proto již dnes české spotřebitelské právo „lakování podnikání na zeleno“ zakazuje na obecné úrovni.
Aby se této špatné praxi skutečně zamezilo, připravuje se na úrovni EU nová směrnice, která se týká tzv. environmentálních tvrzení. Nová právní úprava má pomáhat v boji proti nevhodným praktikám některých společností – greenwashingu.
Chcete vědět, čemu byste se jako podnikatel měli v reklamách vyhnout, abyste se nedostali před soud kvůli nepravdivým klimatickým tvrzením? Pak jste na správné adrese. Zkuste si pro začátek přečíst naše manuály a rady.